-
Hoe werkt de Cliëntenraad?
De Cliëntenraad vergadert gemiddeld vier keer per jaar, waarbij de directie 2 keer per jaar aanschuift. De raad houdt zich bezig met aandachtspunten vastgesteld door de Cliëntenraad zelf en/of door de directie.
-
Wie zitten er in de Cliëntenraad?
De Cliëntenraad bestaat uit cliënten of hun (wettelijk) vertegenwoordigers, of kan leden bevatten, die op persoonlijke titel benoemd worden. De Cliëntenraad bestaat bij voorkeur uit tenminste 1/3 van de leden uit cliënten of hun vertegenwoordigers. De leden van de Cliëntenraad worden door de Directie van de organisatie benoemd. De leden worden benoemd voor de periode van vier jaar, waarna de leden zich terstond opnieuw benoembaar kunnen stellen. Een aftredend lid kan maximaal één keer herbenoemd worden.
-
Advies aan de Cliëntenraad
Wanneer u van mening bent dat bepaalde onderwerpen of adviezen van belang kunnen zijn voor verbetering van de zorg van de cliënten, dan nodigt de Cliëntenraad u uit deze te sturen aan clientenraad@aardemathuiszorg.nl.
-
Interesse in de Cliëntenraad?
Heeft u interesse om deel te nemen aan de Cliëntenraad of wilt u meer informatie? Wij zoeken doorlopend leden, dus neem gerust contact op.
Vragen over wat het inhoudt en wat u hierin kunt betekenen? Mail ons gerust via clientenraad@aardemathuiszorg.nl. Aardema Thuiszorg is onderdeel van Zorggroep ZENZ maar heeft een eigen actieve Cliëntenraad.